Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Αγαπημένε μου Σαμ, από τη στιγμή..


....που γεννήθηκες , η ζωή μου άλλαξε.
έτσι αρχίζει η συλλογή από 32
γεμάτες θέρμη και κατανόηση ,
επιστολές που ο Νταν Γκοτλιμπ ,
ο παππούς, έγραψε προς τον Σαμ ,
τον εγγονό του .
έντιμες και ειλικρινείς
επικεντρώνονται στις προκλήσεις
που όλοι μας,
καθένας με τον τρόπο του,
αντιμετωπίζουμε στη ζωή μας , και
η ανάγνωσή τους,
έχει τη δύναμη
να μας εμπνεύσει και να μας συγκινήσει.
και χρησιμεύει σαν μια θαυμάσια
υπενθύμιση ότι,
ανεξάρτητα από τις δυνατότητες
και τα όρια του καθενός ,
όλοι μας
δεν είμαστε σε τελική ανάλυση
παρά άνθρωποι.
................................
Δυο εβδομάδες μετά το ατύχημα μου ,
καθηλωμένος στο κρεββάτι
του νοσοκομείου, άκουσα
τον γιατρό στον προθάλαμο να λέει:
ο τετραπληγικός του 301
πήρε την αγωγή του;
Μόλις δυο εβδομάδες νωρίτερα
σε κάποιους κύκλους
ήμουν ο δρ. Γκοτλιμπ ,
αλλού πάλι ήμουν ο Νταν.
Και αλλού , ο μπαμπάς .
Και τώρα τι ήμουν;
ο * τετραπληγικός * ; ;
Ε, λοιπόν , Σαμ,
με τα χρόνια έμαθα
οτι δεν ΕΙΜΑΙ τετραπληγικός.
ΕΧΩ τετραπληγία.
Ούτε εσύ ΕΙΣΑΙ αυτιστικός.
ΕΧΕΙΣ αυτισμό.
Εξαιτίας της ταμπέλας
που μας βαραίνει,
κάποιοι θα αποφύγουν
να μας πλησιάσουν.
Κάποιοι άλλοι θα διστάσουν
να μας μιλήσουν
ή να μας εμπιστευθούν .
Με την κάκωση στη
σπονδυλική μου στήλη εγώ,
με τον αυτισμό σου εσύ,
φαινόμαστε διαφορετικοί
και λειτουργούμε διαφορετικά .
Αλλά μπορούμε κι εμείς
να μάθουμε στους άλλους,
όπως μου έμαθε εμένα η Νόρμα,
πως ό,τι κι αν έχει συμβεί
στο σώμα ή στο μυαλό μας ,
οι ψυχές μας παραμένουν
ανέπαφες....


Γράμματα στον Σαμ
Daniel Gottlieb
Εκδόσεις Κασταλία.

2 σχόλια:

  1. Μου φαινεται πολύ ενδιαφερον, μ αρεσουν τετοια κειμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή μου Ελπινίκη
    χαίρομαι που σου αρέσει το διάβασμα
    χαίρομαι που ήρθες εδώ,
    σε καλωσορίζω
    και θα το κάνω και επίσημα
    σε λίγο.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή